«بسته سرمایه گذاری مشارکتی»

«تالار شهروند»

در جهان امروز بیش از ۷۵% جمعیت در شهرها ساکن هستند و بیش از هشتاد درصد اقتصاد کشورها به اقتصاد شهری متکی است. شهرداریها بعنوان متولیان شهرها حتما می بایست در حوزه ی اقتصادی بعنوان پایه و منبع اصلی توسعه شهری ورود پیدا کنند.

امروزه دولت‌ها بنا به دلایلی توان پرداخت چنین هزینه هایی را ندارند فلذا مدلها و سیستمهای متنوعی برای کسب درآمد برای شهرداریها طراحی و بکارگرفته میشوند. در ایران بیش از ۱۴۰۰ شهر وجود دارد که هزینه های خود را طی یک سیستم سنتی از محل تراکم فروشی و عوارض و بهای خدمات و فروش اموال و مستغلات و … تامین می‌نمایند که به زعم اکثر کارشناسان، ادامه این رویه موجب تخریب شهرها و عدم توسعه ی واقعی شهرها خواهد شد.

فلذا می بایست از تجربیات بین المللی شهرهای موفق الگوگیری و بومی سازی و اقدام شود بنابراین بایستی در ساختار سازمانی شهرداریها قسمت اقتصادی و سرمایه گذاری و مشارکت بوجود بیاید و زیر ساخت قانونی الزام برای حرکت قانونمند و شفاف و صحیح شهرداری‌ها در حوزه درآمدهای پایدار و ناپایدار بوجود بیاید و شهرداری‌ها بتوانند از محل منابع حاصله، خدمات الزام را به شهروندان ارائه نمایند.

شهرستان فریدونشهر با توجه به پتانسیل‌های اکوتوریسم و فرصت‌های بسیاری که برای سرمایه گذاری وجود دارد، اما مردم شهرستان بهره‌ای از آن نمی‌برند و به دلیل کمبود توجه به پتانسیل‌ها، منابع خدادادی از دست خواهد رفت. برای برون‌رفت از این وضع نیاز به برنامه‌ریزی و توجه به موضوع سرمایه گذاری دارد تا توان‌های اکوتوریسم را افزایش داده و سبب بهره‌مندی مردم شهرستان از آن بود.

۱-۱) شناخت

شهرستان فریدونشهر، منطقه‌ای کوهستانی از ارتفاعات زاگرس اصلی شامل ارتفاعات آبخیز، کوهپایه‌ها و دشت‌های کوهپایه‌ای است. از این سرزمین کوهستانی، وسیع‌ترین آبخیزهای فلات ایران، مجموعه خدمات، کالاها و ارزش‌های محیط زیستی خود را به نواحی پیرامونی و دشت‌های سیلابی پایین‌دست خود عرضه می‌نماید که حیات و توان توسعه بخش مهمی از دشت‌ها و دره‌های فلات ایران را در برمی‌گیرد. وجود انواع جاذبه‌های گردشگری طبیعی به علت نوع مورفولوژی بستر زمین‌شناسی منطقه از قبیل آبشارها، غارها، قله‌ها، کوه‌ها و … باعث جذب گردشگر از مناطق دیگر استان و کشور به این ناحیه می‌شود. همچنین حضور اقوام گرجی، ارمنی، ترک و عشایر بختیاری، مجموعه‌ای متنوع از آداب‌ورسوم و سنت‌ها را گردآورده است.

نگاهی گذرا به ساختار طبیعی و محیط زیستی استان نشان می‌دهد که این استان پرتراکم و صنعتی با انبوه شهروندان دورافتاده از طبیعت، در میان کریدوری شمالی- جنوبی بین پهنه گسترده کویر در شرق و ارتفاعات کوهستانی در غرب واقع‌شده است. این ارزش‌های محیطی که روزگاری باعث شکل‌گیری بزرگ‌ترین قطب کشاورزی در منطقه اصفهان شده بود، اینک باید در چارچوب الزامات توسعه صنعتی و زندگی در شهرها و شهرک‌های صنعتی و کلان‌شهر اصفهان، مورداستفاده و بهره‌برداری پایدار قرار گیرد. نظام عملکردی و محیط زیستی استان ضرورت توجه به تقسیم کار شکل‌گرفته را ناگزیر می‌سازد. این تقسیم‌کار که بر پایه ارزش‌ها و قابلیت‌های محیط زیستی شکل‌گرفته، در عمل منطقه غرب استان را به‌مثابه امکان گردشگری طبیعی (تفرجی- ییلاقی) استان و حتی در سطح ملی و منطقه‌ای، مطرح می‌سازد.

۱-۱-۱)شناخت عمومی شهر

شهرستان فریدونشهر با ۲۱۵۹ کیلومترمربع مساحت به مرکزیت شهر فریدونشهر است که در ۱۶۷ کیلومتری غرب استان اصفهان واقع‌شده است. این شهر با وسعتی حدود ۱۸ کیلومترمربع، در فاصله ۱۷۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع‌شده است. عرض جغرافیایی آن ۳۲ درجه و ۵۶ دقیقه و طول جغرافیایی آن ۵۰ درجه و ۷ دقیقه است. ارتفاع شهر از سطح دریا، ۲۵۳۰ متر بوده و بلندترین شهر ایران که به بام ایران معروف شده است. شهرستان فریدن، بوئین‌ومیاندشت و چادگان، همسایه‌های شمالی و شرقی شهرستان فریدونشهر بوده، استان چهارمحال و بختیاری در جنوب شهرستان و استان لرستان در شمال غربی آن واقع‌شده است.

شهرستان فریدونشهر بر اساس تقسیمات کشوری سال ۱۳۸۳ دارای یک بخش مرکزی، دو شهر به نام‌های فریدونشهر و برف‌انبار، پنج دهستان به نام‌های عشایری، برف‌انبار، چشمه لنگان، پشتکوه موگویی و پیشکوه موگویی و ۲۰۷ آبادی بوده که از این تعداد ۸۵ آبادی دارای سکنه است. برآورد جمعیت شهرستان در سال ۱۳۹۵ برابر ۳۵۶۵۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۸۹۸۵ نفر در شهر و ۱۶۶۶۹ نفر در روستاها زندگی می‌کنند. از جمعیت برآورد شده شهرستان در سال ۱۳۹۵، ۱۸۱۷۱ نفر مرد ۱۷۴۸۳ نفر زن هستند. تعداد خانوار شهرستان در آخرین سرشماری ۱۰۶۸۸ خانوار برآورد شده که تعداد ۴۷۵۸ خانوار روستایی و تعداد ۵۹۳۰ خانوار شهری هستند. ازنظر بافت اجتماعی و فرهنگی جمعیت این شهرستان از اقوام مختلفی شکل‌گرفته که مشتمل بر اقوام گرج، بختیاری، ترک، ارامنه و فارس است.

 

نقشه ۱: موقعیت جغرافیایی

۱-۱-۲)علل وجودی فریدونشهر

در علل وجودی فریدونشهر که قدمت بنای آن بیش از ۴۰۰ سال پیش گذر نمی‌کند، چند عامل مهم را باید مؤثر دانست، از آن جمله موقعیت عمومی ناحیه، آب‌وهوای کوهستانی و متمایل به سردی که در تمام قسمت‌های غرب فریدن حکم‌فرماست و ازنظر آب و هوایی شباهت کاملی به نوع آب‌وهوای گرجستان، مکان اولیه گرجی‌ها دارد. از این موضوع استنباط می‌گردد که در اسکان دادن گرجی‌ها در ایران در زمان شاه‌عباس کاملاً به عوامل جغرافیایی توجه گردیده است؛ زیرا در ابتدای ورود، گرجی‌ها را در مازندران که گمان می‌رفت ازلحاظ آب و هوایی همانند گرجستان است، سکونت دادند ولی با نامساعد بودن آب‌وهوا تلفات زیادی داده و بعد به شهرستان‌های داخلی ایران و ازجمله به مکان فعلی فریدونشهر روانه شدند. ازجمله علل وجودی فریدونشهر از گذشته تا حال عبارت‌اند از:

  • وفور آب به‌صورت چشمه و رودخانه، به‌طوری‌که هم‌اکنون در داخل شهر بالغ‌بر ۱۷ چشمه و ۶ قنات دایر وجود دارد و در تمام آبادی‌های اطراف چنین موقعیتی را کمتر می‌توان یافت.

چشمه سراب

  • موقعیت دفاعی شهر که ازجمله عوامل مهم سکونت اولیه گرجی‌ها در این منطقه شده است. اطراف فریدونشهر به فاصله ۱ تا ۲ کیلومتر از چهار سمت به‌وسیله کوه‌ها و تپه‌های نسبتاً مرتفع احاطه‌شده و سنگرهای محافظت و دفاع از شهر در زمان‌های گذشته بر فراز همین کوه‌ها و تپه‌ها به وجود آمده و هم‌اکنون نیز قابل‌ملاحظه‌اند.
  • بهره‌مندی از مزارع نسبتاً وسیع در مقایسه با سایر مناطق اطراف
  • مساعد بودن محل برای دادوستد و تجارت، با توجه به اینکه موقعیت جغرافیایی فریدونشهر به‌گونه‌ای است که در حقیقت دروازه‌ای برای ساکنان روستاهای پشتکوه و پیشکوه و ایلات و عشایر بختیاری و درواقع مهم‌ترین نقش ارتباطی را دارا است.

نکته قابل‌توجه اینکه باوجود سابقه نسبتاً طولانی شهرنشینی فریدونشهر بااین‌حال شهر حالت روستایی و طبیعی خود را حفظ کرده است. سمبل‌ها و نشانه‌های شهری در فریدونشهر کمتر در مصنوعات و ساخته‌های شهری است و بیشتر محیط طبیعی فریدونشهر را در برمی‌گیرد. مناظر زیبای کشت و کار در جنوب شرقی، کوه‌های مرتفع و سرسبز فریدونشهر در بهار و ارتفاعات پربرف در زمستان که از هر طرف شهر را در برگرفته است اصیل‌ترین و طبیعی‌ترین نشانه‌های شهری محسوب می‌گردند.

۱-۱-۳)ویژگی‌های محیطی و اقلیمی

شهرستان فریدونشهر با ارتفاع بیش از ۲۵۰۰ متر یکی از مرتفع‌ترین شهرستان‌های استان محسوب می‌شود. انشعابات زاگرس، کوه کلوسه، کوه کمران و قله شاهان ازجمله ارتفاعات این شهرستان است. کوهستانی‌ترین مناطق شهرستان در دهستان‌های پیشکوه موگویی و پشتکوه موگویی واقع‌شده است. موقعیت جغرافیایی و ارتفاعات زیاد منطقه از سطح دریا و حرکت توده‌های مرطوب هوا از سمت غرب موجب ریزش‌های جوی فراوان در این ناحیه می‌گردد که نتیجه آن پوشش گیاهی مناسب و ایجاد مراتع سبز و خرم است.

 ارتفاعات شهرستان فریدونشهر

آب‌وهوای این شهرستان در بهار و تابستان معتدل و در زمستان بسیار سرد است. بر طبق بررسی‌های آماری (۲۰۰۰ – ۱۹۸۱) متوسط باران سالیانه شهرستان فریدن ۴/۳۱۷ میلی‌متر و متوسط درجه حرارت سالیانه آن ۴/۱۰ درجه سانتی‌گراد است. طبق بررسی‌های آماری (۱۹۹۵ – ۱۹۷۶) متوسط باران سالیانه شهرستان ۶/۵۰۵ میلی‌متر و متوسط درجه حرارت سالیانه آن ۹ درجه سانتی‌گراد است. پراکندگی باران و برف در طول سال حداقل ۸ ماه و ذخیره برف آن‌ها تا شروع بارندگی سال دیگر ادامه می‌یابد. رودخانه‌ها اغلب در بستری عمیق جریان یافته که آب آن‌ها به هدر می‌رود و معمولاً به مصرف کشاورزی نمی‌رسد. پوشش گیاهی این ناحیه از استپ و چمنزارهای کوهستانی است.

 زمستان در بهار

از حدود ۱۵۳ هزار هکتار مراتع شهرستان که ۱۶ درصد از کل مراتع استان را به خود اختصاص می‌دهد. ۲۵ درصد مراتع درجه یک، ۱۳ درصد مراتع متوسط و ۶/۱۶ درصد مراتع فقیر و صخره‌ای است. قسمت عمده گونه‌های گیاهی این مراتع شامل انواع گون‌ها، گونه‌های اگروپایرون و بروموسها است. گونه‌های مرتعی که محصولات فرعی مراتع هستند نظیر لاله واژگون، موسیر، کرفس، ریواس و غیره در این منطقه مشاهده می‌گردد. این شهرستان دارای ۳۶ هزار هکتار جنگل طبیعی (معادل ۱۹ درصد از مراتع و جنگل‌های استان) بوده و فاقد بیابان است؛ بنابراین مجموع مراتع و جنگل‌های شهرستان برابر ۱۸۹ هزار هکتار بوده و ۵/۲ درصد از مراتع و جنگل‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد. جنگل‌های این شهرستان در مناطق پشتکوه اول و دوم بوده و شامل گونه‌های جنگلی مانند ذال ذالک، پسته کوهی، زبان‌گنجشک، بادام‌کوهی، بلوط، زرشک، سنجد، چنار و غیره است.

دشت لاله‌های واژگون

بیشترین مقدار بارندگی سالیانه در سال ۱۹۸۶ میلادی برابر ۶/۵۰۵ میلی‌متر و کمترین مقدار ۵/۲۰۲ میلی‌متر در سال ۱۹۹۵ گزارش‌شده است. میانگین ۲۰ ساله بارندگی ۶/۵۰۵ میلی‌متر است. بیشترین مقدار بارندگی متعلق به فصل زمستان با ۳/۱۶۹ میلی‌متر است که ۴/۴۷ درصد از بارندگی سالیانه این شهرستان را به خود اختصاص داده است و کمترین بارش سالانه متعلق به فصل تابستان با ۲ میلی‌متر بارش که ۶/۰ درصد از بارش سالانه را داراست. دومین فصل پر بارش پائیز با ۵/۱۲۹ میلی‌متر بارندگی که ۳/۳۶ درصد و بعدازآن فصل بهار با ۲/۵۶ میلی‌متر و ۷/۱۵ درصد از بارش سالیانه را دارا هستند.

۱-۱-۴)شناخت میراث معماری، شهرسازی و طبیعی

تاریخ شهرستان به دوران باستان بازمی‌گردد ولی به دلیل کوهستانی بودن و خاک سست منطقه، همچنین حمله افغان‌ها و حمله کریم‌خان زند آثار واجد ارزش زیادی در شهر به چشم نمی‌خورد. مطابق نتایج طرح بالادست نیز، شهرستان فریدونشهر فاقد هرگونه آثار تاریخی و باستانی است. امامزاده مشعلدار علی در وحدت آباد که نسبش به امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌رسد از آثاری است که از قدیم باقی‌مانده ولی کالبد آن کاملاً بازسازی‌شده است.

  • جاذبه‌های طبیعی شهرستان

شهرستان فریدونشهر، با توجه به موقعیت آب و هوایی و کوهستانی بودن، وجود آبشارها و چشمه‌سارها و انواع گیاهان و گل‌های زیبای وحشی، در دامنه‌ها، کوهسارها، هر بیننده و دیدارکننده از شهرستان در فصل بهار و تابستان را به خود محصور می‌کند، زمستان‌های پربرف و زیبا، جهت اسکی در پیست اسکی شهرستان تنها پیست اسکی در استان اصفهان، یکی از لوازم و امکانات خوب منطقه برای جذب توریسم است. وجود غارهای زیبا و آهکی در کوه‌ها و وجود کوه‌های بلند و جوان زمینه‌های بسیار خوبی را برای کوهنوردان فراهم می‌سازد. بالاخره، طبیعت زیبا و زائدالوصف شهرستان فریدونشهر، پذیرای دیدارکنندگان و بازدیدکنندگان است.

  • میراث طبیعی کوهستان‌های فریدونشهر بیش از دو هزار هکتار لاله‌های واژگون است. بیشترین تراکم این گلزار در حاشیه چشمه لنگان، پیشکوه و پشتکوه است. فصل رویش و گل‌دهی از اواخر فروردین تا اوایل خرداد است. با شروع فصل بهار در اکثر نقاط شهرستان جلوه زیبایی از طبیعت منطقه چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند در این میان لاله‌های واژگون زیبایی خاصی دارد که در اکثر نقاط دهستان‌ها (مخصوصاً گلونی، دره شادی، چالقو) پشتکوه و پیشکوه، چشمه لنگان به‌وفور و به دو رنگ زرد و قرمز یافت می‌شود.
  • چشمه لنگان واقع در دهستان چشمه لنگان روستای سیبک: این چشمه پر آب در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب غرب فریدونشهر قرار دارد آب این چشمه از زیر تخته‌سنگ‌های بزرگ با فشار زیاد خارج می‌شود که قسمتی از آن با استفاده از سه ایستگاه پمپاژ از طریق ۱۴ کیلومتری خط لوله، آب آشامیدنی فریدونشهر و روستاهای مجاور را تأمین می‌کند، این چشمه و محدوده آن یکی از بهترین محل‌های تفریحی این منطقه است.
  • آبشار پونه زار واقع در دهستان چشمه لنگان روستای دربند: آبشار پونه زار یا بیدنیانی در فاصله ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان فریدونشهر از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمـــه می‌گیرد، دارای چندین سرچشمه (چشمه‌سار) خنک و گوارا است و به دلیل رویش پونه در آبراهه‌های آن به آبشار پونه زار (به زبان گرجی بیدنیانی) معروف است. آبشار پونه زار با دبی حدود ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه، در بالادست آن چندین چشمه و در پایین‌دست آن چندین حوضچه پرورش ماهی قرار دارد. ارتفاع آبشار حدود ۳۰ متر است و در محل‌های ریزش آب خزه‌های سرسبز دائمی تشکیل‌شده است و در اطراف آبشار درختان زرشک وحشی به چشم می‌خورد.

آبشار پونه زار

  • کوه تسیخه در شمال غربی فریدونشهر واقع گردیده است که در زمان حمله کریم‌خان زند پناهگاهی برای گرجیان بود. در این مکان آثار سنگرهای سنگی قابل‌مشاهده است.
  • غار کبوتران واقع در فریدونشهر
  • غار کلبیس کب واقع در فریدونشهر: این غار در یک کیلومتری شمال فریدونشهر قرار دارد، طول این غار ۲۵ متر و عرض آن درجاهای مختلف بین ۳ تا ۷ متر است بلندای آن (ارتفاع داخلی) بین ۲ تا ۶ متر و کف آن مسطح و در انتهای آن چاه عمیقی است که به جهت جلوگیری از سقوط تماشاچی مسدود شده است.
  • غار باووک واقع در فریدونشهر
  • غار پیرهشتاد واقع در چغیورت
  • غار چشمه ریسان واقع در گوراب (حاجی‌آباد)
  • چشمه سراب واقع در شهر فریدونشهر: چشمه سراب در دامنه کوه‌های شمالی شهر فریدونشهر قرار دارد.
  • چشمه بابا احمد واقع در دهستان چشمه لنگان روستای سرداب علیا: سراب بابا احمد در فاصله ۱۸ کیلومتری مرکز شهرستان و در نزدیکی روستای سرداب سفلا قرار دارد. این سراب دارای چشمه‌ای زیبا و مناظری دل‌انگیز است. سکوهای نشیمن و سرویس‌های بهداشتی از امکانات این تفرجگاه است.

چشمه سراب

  • چشمه دره سپستان واقع در دهستان پشتکوه روستای پشندگان
  • آبشار پشندگان واقع در دهستان پشتکوه روستای پشندگان: شهرستان فریدونشهر به دلیل بارش سالانه حدود ۷۰۰ میلی‌متر دارای آبشارها و چشمه‌سارهای زیبای فراوانی است که خصوصاً در ارتفاعات پیشکوه و پشتکوه به چشم می‌خورد. آبشار پشندگان در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب فریدونشهر است در پائین‌دست روستای پشندگان واقع در دهستان پشتکوه فریدونشهر قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود ۴۵ متر است که در فصول بهار و تابستان با حرکت آب بر روی صخره‌های پائین‌دست جلوه‌ای زیبا از قدرت آفریدگار را در این طبیعت بکر و کوهستان زیبا را به نمایش می‌گذارد. وجود انواع درختان جنگلی شامل سیب، زالزالک، بنه، بلوط و گردو و انواع پرندگان وحشی، بر طراوت و دل‌نشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.
  • سراب آبلت واقع در فریدونشهر محله وحدت آباد
  • آبشار طرزه واقع در دهستان پشتکوه روستای طرزه: یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی در منطقه پشتکوه فریدونشهر است که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می‌گیرد و حدود ۸۵ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله داشته و در کنار روستای زیبای طـــرزه است، ارتفاع این آبشار حدود ۴۰ متر و در تمام فصول سال جلوه‌ای زیبا از ریزش آب بر روی صخره‌ها به نمایش می‌گذارد. نداشتن جاده دسترسی آسفالته یکی از مشکلات این جاذبه است.
  • پل خوش میوه واقع در دهستان پشتکوه روستای خوش میوه
  • چشمه تنگوله واقع در دهستان پشتکوه روستای سکان
  • پیست اسکی فریدونشهر: پیست اسکی فریدونشهر در ۶ کیلومتری غرب شهر فریدونشهر واقع در ارتفاعات موسوم به گردنه روستای چغیورت استقراریافته است. شهرستان فریدونشهر با داشتن اقلیم کوهستانی با ارتفاعی بیش از ۲۵۰۰ متر و متوسط بارندگی ۶۰۰ میلی‌متر که با داشتن ۱۱۰ روز یخبندان به‌طور متوسط در طول سال، عمدتاً نوع بارش آن به‌صورت برف است که بعضاً ارتفاع برف در محل پیست اسکی در سال‌های پربارش بالغ‌بر ۳ متر می‌شود که مکان مناسبی برای اسکی و انجام ورزش‌های زمستانی است. ازجمله امکانات موجود در پیست اسکی می‌توان به اقامتگاه ویژه ورزشکاران با داشتن چهارسویت و یک سالن مجهز به سیستم گرمایش و سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه و یک بالابر ویژه اسکی‌بازان حرفه‌ای با طول ۹۸۰ متر، زیپ‌لاین، پارکینگ اشاره کرد. پیست اسکی فریدونشهر بسته به نوع بارش در سال به‌طور نسبی ۵ ماه تا ۷ ماه از سال دارای امکان انجام ورزش‌های زمستانی بوده که در اکثر ایام تعطیلات در فصول سرد پذیرای میهمانان، ورزشکاران و بازدیدکنندگان است.

برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری در پیست اسکی فریدونشهر

  • میراث شهرسازی

الگوی سکونت در شهر فریدونشهر جهت بررسی نحوه چیدمان فضا در پلاک و نحوه قرارگیری پلاک در شهر واجد ارزش است. نحوه چیدمان بناها درگذشته بر اساس اقلیم و زاویه چرخشی آفتاب بوده است. محور ساختمان‌های قدیمی موجود در شهر فریدونشهر نسبت به محور شمال با زاویه چرخش از ۶ درجه به سمت شرق تا ۴۰ درجه به سمت غرب است ولی غالب بناها دارای زاویه ۳۰ درجه به غرب نسبت به محور شمال هستند. (این چیدمان به جهت جلوگیری از ورود باد غالب غربی به بنا بوده است) این ساختمان‌ها دارای حیاط مرکزی هستند. ساختمان قدیمی رفیعی از باارزش‌ترین ساختمان‌های قدیمی است که در ضلع جنوب غربی فلکه الله‌اکبر در کنار خیابان شهید مطهری قرار دارد. مساحت این ساختمان ۴۱۵ مترمربع که در شمال و غرب ساختمان دو ایوان واقع‌شده است.

۱-۲)معرفی بسته سرمایه گذاری

  • موقعیت محدوده استقرار روی نقشه شهر

 

  • موقعیت سایت روی نقشه هوایی

 

 

  • مساحت ملک و کاربری
  • عرصه : ۸۲۰۰ متر مربع
  • کاربری : تجاری گردشگری و پذیرایی
  • کروکی ملک

 

  • بررسی حرایم لازم الرعایه

لازم است کلیه حرایم مورد نیاز طرح رعایت و طراحی وجانمایی بر اساس آن انجام گیرد .

  • وضعیت مالکیت

مالکیت ملک مورد نظر بصورت ملک متعلق به شهرداری بوده و از این منظر فاقد معارض است.

  • وضعیت برخورداری از تاسیسات شهری

 

محل تامین زیر ساخت امکان دسترسی زیر ساخت مورد نیاز
شبکه موجود پیرامون دارای انشعاب آب
شبکه موجود پیرامون دارای انشعاب برق
شبکه موجود پیرامون دارای انشعاب گاز
شبکه موجود پیرامون دارای انشعاب مخابرات
شبکه موجود پیرامون خیابان کاوه شرقی راه اصلی

 

۱-۳)روش پیشنهادی مشارکت

سرمایه گذاری مشارکتی از نوع بهره برداری موقت ( ) B.O.Tو یا ( . ) B.O.L.T

الف : آورده شهرداری : ساختمان موجود تالار و کلیه امکانات موجود و عرصه موجود جهت ایجاد اقامتگاه .

 ب : آورده سرمایه گذار : ایجاد مجموعه اقامتی در جوار تالار ، تکمیل محوطه سازی و رفع نواقص ساختمان .

۱-۴)تصویری از نمای موجود

 

۱-۵)مشخصات پروژه

۱- رستوران

۲- کافی شاپ

۳- کافی سنتی

۴- روف گاردن

۱-۶)تشریفات قانونی

ردیف فرآیند ردیف فرآیند
۱ احصاء فرصتهای سرمایه گذاری توسط مشاور ۱۱ تدوین بسته مشارکتی ) نسخه نهایی (توسط مشاور
۲ تهیه مستندات لازم توسط اداره سرمایه گذاری ۱۲ تدوین اسناد فراخوان توسط مشاور
۳ تدوین بسته مشارکتی ) نسخه اولیه ( توسط مشاور ۱۳ تدوین پیش نویس قرارداد مشارکت توسط مشاور
۴ بررسی اولیه بسته در شهرداری وانجام اصلاحات توسط مشاور ۱۴ اخذ مصوبه کارگروه کارشناسی برای جزییات
۵ اخذ مصوبه کارگروه کارشناسی برای کلیات بسته ۱۵ اخذ مصوبه هیات عالی سرمایه گذاری برای جزییات
۶ اخذ مصوبه هیات عالی سرمایه گذاری برای کلیات بسته ۱۶ انتشار فراخوان و تبلیغ و اطلاع رسانی
۷ کمیسیون ماده ۵ در صورت نیاز ۱۷ بازگشایی پاکات الف و ب در کارگروه کارشناسی
۸ استعلامات لازم از قبیل حرایم ۱۸ بازگشایی پاکت ج در هیات عالی سرمایه گذاری
۹ بازاریابی و تورهای بازدید از فرصتها و همایش ها ۱۹ عقد قرارداد و ابلاغ
۱۰ تهیه لیستوفر مصالح و ارزیابی عناصر مشارکت توسط کارشناس ۲۰ اخذ ضمانت نامه ها تحویل زمین و شروع پروژه

۱-۷)تماس با ما

عنوان تلفن تماس- فکس پست الکترونیک وب سایت
شهرداری فریدونشهر ۰۳۱۵۷۵۹۳۱۰۵

۰۳۱۵۷۵۹۲۲۲۰

info@fereidoonshahr.ir www.fereidoonshahr.ir

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی فریدونشهر



پروژه های دیگر

فهرست