عوارض نوسازی شهرداری چیست؟

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. قوانین و مقررات
  4. chevron_right
  5. عوارض نوسازی شهرداری چیست؟

عوارض نوسازی شهرداری، تنها برای املاک نوساز نیست و سایر املاک تکلیفی هم جزو پرداخت عوارض قرار می‌گیرند. در حقیقت تمام املاک واقع در یک شهر، باید این عوارض را پرداخت کنند.

عوارض نوسازی برای به‌سازی معابر و توسعه فضای شهری استفاده خواهد شد. به طور مثال: شهرداری برای درختکاری در خیابان‌ها و معابر اقدام می‌کند یا در صورت نیاز به آسفالت خیابان‌ها می‌پردازد، این نوع خدمات همگی با دریافت عوارض شهرداری انجام می‌شود. البته این را نباید با عوارض شهرداری ملک اشتباه بگیرید.

تفاوت عوارض شهرداری با مالیات

در اینجا بهتر است که توضیح دهیم عوارض چیست؟ عوارض، مبلغی است که شهروندان برای خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند، پرداخت خواهند کرد. این خدمات شامل: ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، نظافت و حفظ و توسعه خدمات شهری است و افراد موظف به پرداخت آن هستند. دقت کنید که تفاوتی بین املاک مسکونی و تجاری وجود ندارد و باید در اسرع وقت این عوارض پرداخت شوند.

مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که شهروند‌ها برای بهره برداری بهتر از منابع یک کشور، موظف به پرداخت آن هستند. مالیات را دولت اخذ می‌کند و به طور مستقیم فقط مختص به املاک تجاری خواهد بود.

چه کسی باید عوارض شهرداری را پرداخت کند؟

سوالی که برای بسیاری از افراد به خصوص مستاجر‌ها به وجود می‌آید، این است که چه کسی باید این عوارض را پرداخت کند؟ در پاسخ باید گفت که پرداخت عوارض نوسازی شهرداری و عوارض خدمات مدیریت پسماند بر عهده مالک است و مستاجر هیچ وقت مشمول پرداخت این عوارض نخواهد بود. البته در صورتی که توافقی بین مالک و مستاجر خواهد بود.

 

روابط عمومی و کمیته شهروندی شهرداری و شورای اسلامی شهر فریدونشهر

فهرست