پیام شهردار/ روز کتاب و کتابخوانی                                                                                                                 ۲۴ آبان ۱۴۰۲

۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی گرامی باد.



شهردار فریدونشهر در پیامی فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی و روز کتابدار را تبریک گفت.

📝به گزارش روابط عمومی شهرداری فریدونشهر، متن پیام مهندس باتوانی شهردار فریدونشهر به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و روز کتابدار به شرح زیر است:

📚اندیشمندان فرهنگ را مجموعه‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، آداب‌ و رسوم اجتماعی و عادت‌های افراد در یک گروه یا در یک جامعه می‌شمارند که با این تعریف هیچ جامعه‌ای بدون کتاب‌خوانی و ترویج آن در میان اقشار نمی‌تواند به رشد فرهنگی در سطح کلان برسد.

📚کتاب تنها ابزاری برای توسعه دانش بشری نیست بلکه ریسمانی است که می‌توان با آن نسل‌های یک جامعه را از تاریکی جهل و عادات ناپسند نجات داد.

📚استفاده از تجربیات گذشتگان و اقوام دیگر، دستیابی به دانش روز، تعمیق معرفت دینی و حصول یقین اعتقادی جز با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه امکان‌پذیر نیست. بی‌سبب نیست که خداوند در قرآن کریم، کلام خود را با قلم آغاز می‌کند و واژه «کتابت» در شیوه‌های مختلف بارها در کتاب الهی ذکرشده است.

🔺️اینجانب بر خود فرض می دانم از تلاشهای تمامی دست اندرکاران عرصه اندیشه و قلم که نقشی را بر صفحه کتاب ها می نگارند و آنانی که کتاب را می خوانند تا بیشتر بدانند و هم آنانی که در مسیر اعتلای فرهنگ کتابخوانی حرکت می کنند قدردانی نمایم به امید آنکه سرانه مطالعه و آگاهی شهروندان گرامی به ویژه نسل جوان روز به روز بیشتر و بیشتر گردد؛ زیرا نسل جوان کتاب‌خوان از بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی یک شهر هستند که رشد و بالندگی جامعه با تکیه‌بر ظرفیت‌های این نسل بسیار دسترس‌پذیر خواهد بود.

🔺️۲۴ آبان روز بزرگداشت مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی، فیلسوف، عارف و مفسر بزرگ اسلامی رضوان الله علیه گرامی باد.🔻

📌گفتنی است، سی و یک‌مین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است » از بیست‌ و سوم تا سی ام آبان ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی فریدونشهر

فهرست