کتاب «نشان‌های شهرداری‌های ایران ۱۳۳۰-۱۳۵۸» تألیف حسن ستاری و امین‌اله قلانی توسط انتشارات مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران منتشر و در دوازدهمین جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حوزه تألیف به عنوان کتاب شایسته تقدیر قرار گرفت.
 این نشان‌ها به دلیل قدمت و شیوه اشتباه نگهداری دچار ایراد شده بودند که با همت هنرمند خانم الهام قلانی به مدت دو سال بازآفرینی شدند. نامه مستند ضمیمه برخی از نشان‌های این کتاب شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، این کتاب که توسط حسن ستاری و امین اله قلانی طی ۶ سال گردآوری و تدوین شده، با حمایت های «شهرداری تهران»، «کمسیون ملی یونسکو در ایران»، « موسسه فرهنگی اکو»، «مرکز مطالعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور»، «فرهنگستان هنر ج.ا.ا»، «بنیاد ایران شناسی»، «پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ج.ا.ا»، «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی»، «گروه باستان شناسی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی» و «پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری» و به همت انتشارات «مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران» چاپ و منتشر و در دسترس علاقمندان « تاریخ »، «هنر» و «گرافیک» قرار گرفته است.
دکتر مسعود نصرتی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سخن نخست کتاب، در خصوص اهمیت اسناد شهرداری ها و تدوین این کتاب  متذکر شده است:
«در جریان تعاملات و فعالیت های روزمره و مستمر شهرداری ها در ارتباط با شهروندان و یا رخدادها و چالش های گوناگون با سایر نهادها، اسنادی ارزشمند پدید آمده است که محتوای آنها سیر رویدادهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، سیاسی و نظامی را در سطوح خرد و کلان اجتماع به شکلی منحصر به فرد آشکار می سازد.
بی گمان انبوه اسناد شهرداری ها و سازمان های متولی امور شهرداری ها، که در گذر روزها و روزگاران با کمال خوش اقبالی، به هر شکلی از گزند آفات و آسیب ها، راه به زمانه ما جسته اند، منابع مهم و ارزشمندی برای بازخوانی و نقد روند نوسازی و حرکت به سمت مدرنیته در دوران معاصر و راه گشای برنامه ریزی ها و تصمیم سازی های کلان برای آینده این مرز و بوم محسوب می شوند.
نیک براین باوریم که بایگانی های راکد شهرداری ها، گنجینه ای منحصر به فرد است که اطلاعات ناب و جذاب آن ها را از ارزش تحقیقی فوق العاده ای نیز برخوردار کرده است که برای پژوهشگران و مخاطبان پژوهش هیجان انگیز و شگفتی آفرین خواهد بود؛ و ساماندهی و حفاظت و حراست از چنین گنجینه ای کاری سترگ و ماندگار اما نیازمند تشریک مساعی است.
نویافته ارزشمند اخیر، بخشی از میراث معنوی مکتوب این سرزمین است و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور به عنوان منشاء و ایجاد کننده سوابق، افتخار دارد که ضمن شناسایی و تکمیل مستندات و حمایت از پروژه مطالعاتی مذکور، برای ثبت این دست آورد تاریخی ایران عزیز، در قالب پروتکل-های یونسکو، در حافظه جهانی اهتمام ورزد.»
 شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌های مرکزی و عمومی و مراکز فرهنگی و هنری و غیره می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی زیر این کتاب را با ۲۰ درصد تخفیف سفارش دهند:
pepella@
instagram.com/ghalani_elham
فهرست