بازدید دانش آموزان از واحد آتشنشانی و آموزش اطفاء حریق در مدارس ابتدایی                                   ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ 

بازدید دانش آموزان دبستان شهید احمد لاچینانی و دبستان دخترانه فاطمیه از واحد آتشنشانی شهرداری فریدونشهر با هدف آشنایی و آموزش اقدامات اولیه در مواجه با حوادث و آتش سوزی.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی فریدونشهر دوره آموزش اطفاء حریق و ایمنی  برای دانش آموزان دبستان دخترانه سمیه شهر فریدونشهر، فاطمیه، شهید رضا یسلیانی و مدرسه طلوع توسط واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی این شهرداری  برگزار گردید. با توجه به حساسیت مدارس و اهمیت آموزش اطفاء حریق به دانش آموزان ، کلاس آموزشی اطفاء حریق توسط واحد  آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برگزار گردید. در دوره آموزشی فوق موارد ایمنی و پیشگیری از حریق در مدارس و راه های پیشگیری از آتش سوزی به دانش آموزان  و مربیان دبستان سمیه فریدونشهر آموزش داده شد تا در صورت بروز آتش سوزی بتوانند اقدامات اولیه را تا رسیدن نیروهای آتش نشانی انجام دهند. سلیمی کارشناس واحد آتش نشانی شهرداری فریدونشهر در خصوص  هدف از برگزاری این کلاس ها را آشنایی مربیان و دانش آموزان با نکات ایمنی و راه های مقابله با حوادث مختلف اعلام و افزود : واحد آتش نشانی با برگزاری این کلاس ها در راستای آشنایی بهتر و افزایش توانمندی افراد جامعه در ارتباط با مهار و اطفای حریق گام برمی دارد. وی افزود : آموزش، ترویج و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه عامل موثری در پیشگیری و کاهش حوادث مختلف است. سلیمی تاکید کرد : تجهیز مدارس و آموزشگاها به کپسول های آتش نشانی امری ضروری است تا در هنگام وقوع آتش سوزی احتمالی مربیان و دانش آموزان بتوانند  اقدامات اولیه را در خصوص اطفای حریق بعمل آورند.

در این بازدید ضمن شناخت شغل آتش نشان، با گوشه ای از وظایف و ماموریت های آتش نشانان آشنا شدند و از خودروهای عملیاتی بازدید نمودند. پاشائی مسئول واحد آتش نشانی شهرداری فریدونشهر برای دانش آموزان توضیحاتی در مورد شغل آتش نشانی ارائه دادند و آنان را با ابزار و تجهیزات آتش نشانی ، لباس آتش نشانان و چگونگی تماس با شماره تلفن ۱۲۵ در هنگام حوادث آشنا کردند و به همه دانش آموزان عزیز تاکید شد با توجه نزدیک شدن پایان سال به فرا رسیدن چهارشنبه سوری از مواد محترقه تحت هیچ شرایطی استفاده نکنند و مراقب سلامتی خود و اطرافیان خود باشند . در ادامه این بازدید همچنین به مربیان توضیحاتی در خصوص ایمنی در مدارس و آموزش های لازم در چگونگی استفاده از کپسول های آتش نشانی در مواجهه با حوادث احتمالی ارائه شد.

فهرست