اربعین همایشی بین‌المللی                                                                                                                ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

معاون استاندار اصفهان در همایش موکب‌داران استان:
✅ملی‌گرایی در اربعین جایگاهی ندارد/ اربعین همایشی بین‌المللی است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، صبح امروز هجدهم مردادماه، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در همایش موکب‌داران استان، گفت: در خصوص اهمیت برپایی اربعین حسینی مطالب بسیاری گفته شده هر چند که ناگفتنی‌های بیشتری نیز وجود دارد.
وی با اشاره به فتنه‌انگیزی استکبار در ایران اسلامی، افزود: دشمنان مردم ما شعارهایی مانند آزادی بیان، احترام به عقاید، حقوق بشر و … را در دنیا مطرح می‌کنند اما به هیچ کدام پای‌بند نیستند و اگر فرصت دست آنان بیفتد از هر دیکتاتوری، بدتر عمل می‌کنند.
جان‌نثاری عنوان کرد: در فتنه‌ سالهای ۷۸، ۸۸، ۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ یک وجه مشترک وجود داشت و آن تشویق مردم به توهین به اهل بیت (ع) بود.
وی تشریح کرد: آخرین خباثتی که در همه این فتنه‌ها انجام شد جسارت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) و بالاخص ابا عبدالله الحسین (ع) است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: آنجایی که دشمن احساس قدرت می‌کند و می‌خواهد خباثت خود را نشان دهد به امام حسین (ع) توهین می‌کند زیرا استکبار از اعتقاد مردم ما به اهل بیت (ع) سیلی خورده است.
جان‌نثاری ادامه داد: بر همین مبنا مراسم اربعین و موکب‌داری صرف خدمتی که ارائه می‌دهد، موضوعیت دارد و حیات این آیین به مردمی بودن آن است.
وی تصریح کرد: حاکمیت در برابر مواکب، خدام و زوار اربعین مسئولیت پشتیبانی و تسهیل‌گری دارد، اربعین در سیاست‌گذاری و اجرا باید مردمی اداره شود تا ادامه‌دار باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن اشاره به اقدامات هیئات مذهبی، بیان کرد: کدام تشکل را سراغ دارید مانند یک هیئت کار منظم و گروهی را به دقیق‌ترین نحو ممکن انجام دهد، ظرفیت موکب و هیئت در مراسم اربعین بی‌نظیر است.
جان‌نثاری افزود: آخرین جلسه ستاد اربعین استان روز گذشته برگزار و تمامی کمیته‌ها در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، حمل‌ونقل و … گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.
وی خاطرنشان کرد: ناوگان حمل‌ونقل استان پاسخگوی تردد زوار اربعین نیست اما تلاش خواهیم کرد با کمک دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی استان مشکل حمل‌ونقل زائران را ساماندهی کنیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در برگزاری مراسم اربعین باید و نباید نداریم اما تأکیداتی نسبت به اقدامات انجام شده خواهیم داشت و امور مواکب از طریق ستاد اربعین مدیریت خواهد شد.
جان‌نثاری با بیان اینکه ملی‌گرایی در اربعین جایگاهی ندارد، اربعین همایشی بین‌المللی است، بیان کرد: نباید رویکرد ملی‌گرایی در اربعین مشاهده شود، زیرا اربعین همایشی بین‌المللی و فرامرزی است.
وی متذکر شد: قوانین دولت عراق را محترم می‌شماریم و صرفا قصد همکاری با مردم این کشور را داریم، مردم کشور عراق خدمت به زائران اربعین را افتخار می‌دانند.
جان‌نثاری افزود: برای ایفای نقش تسهیل‌گری و پشتیبانی به تمام دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شده تا امکاناتی که می‌توانند در اختیار مواکب و زائران قرار دهند را به خط کنند.



روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی فریدونشهر

فهرست